پنجشنبه ۲۷ شهریور ۰۴

پرچم تبليغاتي

۶ بازديد

تعادل در يك تركيب بندي شبيه تعادل در يك ترازوست. به اين معني كه وقتي تعادل در يك صفحه به وجود مي آيد كليه عناصر موجود در سطح پرچم طوري تقسيم شوند كه چشم بيننده همه آنها را با هم ببيند و به سهولت در تمام صفحه گردش كند، نه به اين صورت كه تمام يا بيشتر عناصر در يك طرف صفحه جمع شوند و طرف ديگر خالي بماند. تركيب بندي اي متعادل است كه چشم به سهولت بتواند از يك طرف صفحه به جهت هاي ديگر كشيده شود و از نوشتار به تصوير و از تصوير به نوشتار مرتبا در حركت باشد و هيچگونه سد و مانع بصري براي او ايجاد نشود.

 

اشاره شد كه در يك پرچم عناصري مانند نوشتار، تصوير، رنگ و… با هم تركيب مي شوند و كمپوزيسيوني را به وجود مي آورند. قابل ذكر است كه هركدام از اين عناصر داراي ارزش مخصوص به خود هستند كه به اين طريق ميتوانند در پرچم خودنمايي كنند. براي اينكه اين تركيب بندي از يك تعادل و توازن خوب و جالب برخوردار باشد بايد عناصر و اشكال را طوري كنار هم قرار داد كه از نظر بصري داراي ارزش هاي مساوي و يا متعادل باشند. همانطور كه اشاره شد يكي از عوامل موثر در ايجاد يك كمپوزيسيون موزون و زيبا، رابطه هماهنگي بين فضاهاي مثبت و منفي در يك پرچم است. اين بدان معناست كه براي بدست آوردن يك تركيب بندي مناسب بايد تصاوير، نوشتار و پس زمينه طوري در كنار هم قرار گيرند كه تضاد و هماهنگي بين آنها متناسب و موزون باشد.

 

به اين صورت كه نبايد آنقدر از تصاوير و نوشتار (فضاهاي فعال) استفاده كرد كه ديگر فضايي براي خودنمايي فضاهاي غيرفعال (پس زمينه) باقي نگذارد. بلكه بايد اين نسبت در طراحي پرچم ها و در كليه آثار گرافيكي از اين قبيل حفظ شود و كادر ايجاد محدوده و كادري مشخص و متناسب با ساير عناصر به كار رفته در يك پرچم از ديگر عوامل مؤثر در طراحي آن مي باشد. آنچه كه تاكنون درباره عناصر بصري قابل استفاده در طراحي پرچم هاي تبليغاتي گفته شد همگي در محدوده فضايي معين و از پيش تعيين شده قرار ميگيرند كه به اين محدوده كادر پرچم ميگويند. اين عنصر نيز همانند ساير عناصر كه ذكر شده نقشي مهم و اساسي در انسجام عناصر بصري اي كه در خود جاي داده و همينطور هماهنگ نمودن آنها با محيط اطراف خود دارد. گذشته از آن خود كادر نيز به تنهايي در بيان مضموني كه به آن جهت طراحي شده نقش اساسي دارد.

 

طراحان پرچم هاي تبليغاتي به خوبي به اين نكته واقف هستند كه براي انتقال پيام خود چه موضوع تجاري، سياسي و … بوده يا تنها تزيين محيط مدنظر آنها باشد علاوه بر ايجاد ارتباطي موزون و هماهنگ ميان كليه عناصر بصري بكار گرفته شده در يك پرچم، كليه اين عناصر بايد در ارتباطي مناسب با كادري كه در برگيرنده آنهاست باشند. بديهي است كه تصوير، رنگ ، نوشتار و عناصر بصري ديگر از اين قبيل در محدوده اي متناسب و موزون، جلوه و نمودار واقعي خود را مي يابند.

 

همانطور كه گفته شد عنصر كادر در صورت داشتن ارتباط منطقي با پيام خود، به عنوان عاملي در انتقال آن نقش مهمي دارد. دقت در انتخاب شكل كادر و ابعاد آن توسط طراح و همينطور بررسي و تحليل فضايي كه پرچم در آنجا به اهتزاز در مي آيد و يافتن راه حل مناسب براي برقراري نوعي تركيب سازگار ميان اين دو، به او در تبديل محيطي كسالت آور و يكنواخت به فضايي جذاب و سرگرم كننده كمك هاي شاياني مي كند.

 

نگاه شركت ها به پرچم چگونه است؟

چاپ پرچم اهتزاز

نگاه شركت ها به پرچم چگونه است؟

 

بعد از هدايايي تبليغاتي مثل سررسيد، سربرگ، خودكار  تبليغاتي و ديگر موارد، امروزه توجه مخاطبين به پرچم جلب شده است. چاپ پرچم با لوگوي شما خيلي در برندسازي و شناساندن لوگو و نام شركت تان مؤثر است. امروز خوشبختانه استقبال از اين مورد مؤثر تبليغاتي رو به افزايش است، چرا كه پرچم تبليغاتي در كنار اعلام ماهيت وسيله اي زينت بخش و دكوري هم هست. دلايل ضرروت چاپ پرچم بسيار زيادي وجود دارد كه شما را راغب مي كند به سمت چاپ پرچم برويد چاپ پرچم‌ ها هم نيز راه‌حل‌هاي بزرگي براي جلب توجه هر عابر پياده و سواره مي باشند. هنگامي كه باد مي وزد و پرچم سازمان شما را تكان مي دهد يك منظره خيره كننده و چشم گيري را ايجاد مي كنند. البته با اين حال، بايد مراقب اين باشيد كه چه چيزي روي آن‌ها چاپ مي كنيد. از آنجا كه متن در پرچم به راحتي قابل خواندن نيست، مردم ممكن است علاقه خود را به پيام شما از دست بدهند. به همين دليل است كه به شدت توصيه مي‌شود از يك طرح گرافيكي بسيار قوي و لوگو و يا نهايتا از يك كلمه بيشتر استفاده نكنيد.

 

از طرف ديگر، چاپ پرچم‌ فوري نيز يك راهكار عالي و مفيدي براي تبليغات خارج از محيط كسب كار مي باشد. وجود يك چاپ شعار يا يك برند روي پرچم به راحتي مي توانند در محيط بيرون ديده بشود. وجود طراحي و چاپ پرچم در فضاي باز يك ابزار بسيار مفيدي است كه مي تواند پيام شركت شما را به مخاطب ارسال كند. اغلب اين پرچم‌ها در فضاي باز به خاطر ديده شدن آن‌ها عالي هستند. پرچم ها در اندازه هاي مختلف موجود مي باشند و برخي از آن‌ها آنقدر بزرگ هستند كه برند شما را به طور كامل در خيابان مورد ديد همگان قرار مي دهد. بسياري از اين پرچم‌ها از جنس هاي مختلفي مي باشند كه مناسب براي محيط هاي فضاي بيروني شركت و در معرض آفتاب و باران هستند مانند بنرهاي مخصوصي كه در فضاي بيرون و در معرض هوا مناسب مي باشند.

 

بنابراين با انتخاب يك جنس بسيار خوب و ضخيم براي چاپ پرچم خود ديگر به هيچ وجه جاي نگراني نيست. يك واقعيت جالب ديگر هزينه لوازم جانبي مي باشند. اين لوازم جانبي بسيار مقرون‌به‌صرفه هستند. حتي زماني كه از مواد بادوام ساخته شده‌اند و با كيفيت بالا چاپ مي‌شوند، آن‌ها واقعا راه‌حل‌هاي مقرون‌به‌صرفه براي نمايشگاه‌هاي خارجي مي باشند. بنرها ، چاپ تيشرت ، چاپ تراكت و چاپ پرچم‌ها راهكارهاي بسيار خوبي براي افرادي هستند كه به دنبال راهي موثر براي جلب توجه عموم مردم مي باشند، هستند. ما موارد دلايل ضرروت چاپ پرچم را براي شما بيان كرديم و اميدوار هستيم اين موارد براي شما مفيد بوده باشد و بتوانيد از آن نهايت استفاده و بهره برداري را برده باشيد.

 

فروش پرچم تبليغاتي

انواع پرچم هاي تبليغاتي روميزي

چند نوع پرچم تبليغاتي داريم؟

 

منظور از پرچم هاي تبليغاتي آن دسته از رسانه هاي بصري هستند كه زيرشاخه اي از گرافيك محيطي بوده و تبليغ، معرفي، تزئين و اطلاع رساني از جمله كاربردهاي آنها مي باشند. از اين گونه پرچم ها بعنوان پرچم نمايشگاههاي بين المللي، پرچم سمينارها، پرچم تبليغاتي ميادين ورزشي، پرچم تبليغاتي خيابان هاي پرتردد مراكز دولتي، پرچم تبليغاتي مؤسسات تجاري فروشگاهها و مواردي از اين قبيل مي توان استفاده كرد و حتي در ترويج و اشاعه موضوعي اجتماعي و فرهنگي نيز كاربرد دارند.

 

اين پرچم ها با طراحي هاي جذاب و الوان و همين طور اشكال محرك و پويا توجه بيننده را به خود جلب كرده و او را در محيطي شاداب و مهيج قرار ميدهند كه در اين حالت جنبه هاي تزييناتي نيز پيدا ميكنند. هنگامي كه هدف اينگونه پرچم ها تبليغ باشد به گونه اي متفاوت تر از پرچم هايي كه صرفا جنبه تزييناتي دارند طراحي و اجرا مي شوند. در اين صورت تنها زينت دادن به محيط و آراستن آن مدنظر نيست بلكه هدف جذب مخاطب و جلب توجه او به مكان مورد نظر و در نتيجه تشويق او به خريد كالا، بازديد از نمايشگاه و … مي باشد.

 

از گذشته تا كنون شهرهاي كوچك و بزرگ از پرچم ها بعنوان پرچم برگزاري مراسم يادبود رويدادهاي تاريخي، پرچم برپايي مراسم و جشنها، پرچم گردهمايي هاي سياسي بهره جسته اند. تعدادي پرچم كه در طول خيابان هاي شهرها آويزان ميشود خبر از برپايي نمايشگاهي سالانه و يا نزديك شدن به ايام خاصي در سال را مي دهند. هنگامي كه اين پرچم ها در ارتباط با فضاي معماري قرار ميگيرند، البته به صورتي موزون و هماهنگ با محيط اطرافشان، فضايي خوشايند را ايجاد مي كنند.

 

بعضي از مراكز خريد، تفرجگاه هايي در فضاي باز دارند كه داراي مكان هايي جهت نصب پرچم تبليغاتي مي باشند و به اين ترتيب براي ايجاد محيطي الوان، پويا و پرتحرك، بخش هايي از پيش تعبيه شده است. هدف ديگر طراحان اين پرچم ها كه همان مطلع كردن عموم مردم از رويدادهاي تجاري و دعوت آنها به شركت در اين مراسم ميباشد نيز به اين ترتيب برآورده ميشود.

 

پرچم براي  موزه ها و پرچم براي گالري ها از ديگر كاربرد پرچم تبليغاتي به شمار مي روند كه در عين حال كه خود يك اثر هنري زيبا و خوش ساخت به شمار مي روند، مردم را از نمايشگاه آثار هنري كه برپا شده است آگاه مي سازند. البته بايد خاطرنشان كرد كه تأثير شگفت انگيز اين پرچم ها تاحد زيادي بستگي به انطباق زماني با رويداد هنري آنها دارد، به اين معني كه پرچم ها هنگامي زيبايي و تأثيرشان آشكار مي شود كه همزمان با برگزاري مراسم موزه يا گالري به اهتزاز در آيند و بعد از به پايان رسيدن اين زمان تا حد زيادي از كاربرد آنها به عنوان رسانه اي جهت آگاه كردن مخاطبين كاسته ميشود اما همچنان ماهيت آنها به صورت اثري هنري و جذاب باقي مي ماند. بنابراين طراح در طراحي اينگونه پرچم ها نكاتي را بايد مد نظر داشته باشد كه شايد در پرچم يك كارخانه سازنده اتومبيل اهميت چنداني نداشته و نكات ديگري لحاظ شوند.

 

پرچم تبليغاتي براي مراكز تجاري

 

پرچم تبليغاتي نمايشگاه هاي بين المللي، پرچم تبليغاتي براي مراكز تجاري و ساير مكان هايي كه جهت برطرف كردن نيازهاي روزانه مردم ايجاد مي شوند از استفاده كنندگان دائمي و هميشگي پرچم تبليغاتي بوده اند، مراكز تفريحي نيز از مكان هاي مهمي به شمار مي روند كه از اين گونه پرچم استفاده زيادي به عمل مي آورند. پارك هايي نظير ديزني لند (Disney Land)  در فلوريدا از پرچم ها براي افزودن رنگ و هيجان به محيط استفاده ميكنند و علاوه بر آن وظيفه تأكيد بر موضوع پارك و هدفي كه پارك بر آن اساس برپا شده را نيز برعهده دارند. پرچم هايي كه داراي اشكال مواج و عناصري با رنگ هاي آبي سرد و آرام مي باشند، تاكيد شده است.

 

پرچم هاي تبليغاتي داراي انواع مختلفي هستند كه عبارتند از :

 

– پرچم تجاري نظير پرچم هايي كه براي پرچم تبليغاتي براي نمايشگاهها و يا پرچم تبليغاتي براي كارخانجات توليدي طراحي مي شوند كه البته در اين مورد جنبه اطلاع رساني نيز مي يابند.

– پرچم تبليغاتي ورزشي

– پرچم تبليغاتي مذهبي

– پرچم تبليغاتي سياسي

– پرچم تزييناتي نظير پرچم تبليغاتي تعطيلات، فصول مختلف سال و آنهايي كه در مراسم زينت بخش محيط اطراف خود مي باشند.

پرچم هاي تجاري

 

علاوه بر نمايشگاهها و كارخانجات توليدي، مراكز ديگري كه از اينگونه پرچم ها استفاده ميكنند عبارتند از: پرچم براي مراكز دولتي، پرچم تبليغاتي بانك ها، پرچم تبليغاتي مراكز خدماتي، پرچم تبليغاتي موزه ها، پرچم تبليغاتي هتل ها، پرچم تبليغاتي پارك و پرچم تبليغاتي رستوران و …..

 

ولي در اين ميان شايد بتوان گفت كه كارخانجات سازنده اتومبيل و مراكز توليدي از اين قبيل. بيشترين استفاده از اينگونه پرچم ها را دارند.

 

اينگونه كارخانجات جهت جذب عموم مردم و استفاده آنها از اتومبيل، تبليغات روزافزون و گسترده اي را در اين زمينه آغاز كردند. در اين گروه از پرچم ها، معرفي، شناسايي كارخانه و تبليغ محصولات آن و ماندگار شدن آن در ذهن مخاطب و در بعضي موارد اطلاع رساني، از جمله اهدافي است كه طراح در پي آن بوده است. اين ويژگي در ساير پرچم هاي اين گروه نظير پرچم بانك ها، پرچم فروشگاهها و … نيز به چشم مي خورد.

 

بخش ديگري از اين پرچم ها در پرچم تبليغاتي سردر مغازه ها، پرچم تبليغاتي فروشگاه ها، پرچم تبليغاتي رستوران ها و پرچم تبليغاتي فضاهاي داخلي آنها استفاده ميشود كه در اين صورت نيز هم جنبه اطلاع رساني و هم تبليغاتي دارند زيرا هم وسيله اي جهت معرفي و آگاه كردن مردم از نام يا نوع فعاليت آن فروشگاه يا رستوران مي باشد و هم تبليغ كالاهاي آن مكان يا غذاي آن رستوران را برعهده دارند. علاوه بر آن با رنگ هاي شاد و درخشاني كه در طراحي آنها به كار ميرود به خيابانها و فضاهاي داخلي فروشگاهها و رستوران زيبايي خاصي مي بخشد و مردم را به وجد مي آورد كه در اين صورت نقش تزييناتي نيز ايفا مي كنند.

 

پرچم تبليغاتي ورزشي

پرچم تبليغاتي ورزشي

نوع ديگري از پرچم هاي تبليغاتي ميباشند كه ساليان متمادي در ميادين ورزشي توسط طرفداران تيم هاي ورزشي مختلف مورد استفاده قرار مي گرفتند. اين پرچم ها با حركات موزوني كه حاميان تيم ها در هنگام مسابقه به آنها ميدهند فضاي ورزشگاه ها را جذاب، ديدني و تماشايي كرده و به نوعي بازيكنان را به ادامه بازي تشويق مي كنند. پرچم هاي ورزشي كاربردهاي متفاوت و گسترده اي دارند: جهت معرفي رويدادهاي ورزشي كه همه ساله در جهان برگزار ميشوند. پرچم هاي متعلق به تيم ها و استاديوم هاي ورزشي مختلف، پرچم هايي كه براي گروه خاصي از ورزشها مثلا پرچم تبليغاتي ورزش هاي زمستاني و به هنگام برپايي اينگونه مسابقات به اهتزاز درمي آيند، پرچم هاي بازي هاي المپيك و…

 

البته بايد خاطرنشان كرد كه در موارد فوق علاوه بر جنبه تبليغاتي كه اينگونه پرچم ها ايفا مي كنند. معرفي و شناسايي نيز از جمله كاربردهاي ديگر آنها مي باشد. به عنوان مثال در مورد مسابقات المپيك، هردوره از بازي ها داراي پرچم هاي متمايز و مشخص از دوره قبل ميباشند كه خود به نوعي شناساندن آن مسابقات و تعلق آن پرچم به دوره خاصي از مسابقات را به نمايش مي گذارند.

 

پرچم تبليغاتي سياسي

گروهها، احزاب و ائتلاف هاي مختلف سياسي نيز داراي پرچم هايي هستند كه در مجموعه پرچم هاي تبليغاتي جاي دارند، به اين ترتيب كه اين گروهها و احزاب در جهت پيشبرد اهداف و تفكرات سياسي خود و معرفي و ارائه ديدگاه هاي خود، داراي پرچم تبليغاتي احزاب يا پرچم تبليغاتي گروه يا پرچم تبليغاتي انتخاباتي يا مي توان در كشورمان در زمان انتخابات ، پرچم كشور ايران ، پرچم تبليغاتي كشور ، پرچم تبليغاتي انتخاباتي كانديدايي رياست جمهوري يا نمايندگي مجلس يا پرچم تبليغاتي كانديداي شوراي شهر اشاره كرد.

 

پرچم تبليغاتي تزييناتي

پرچم تبليغاتي تزييناتي

اين پرچم تبليغاتي مخصوص ايامي خاص و بعنوان پرچم تبليغاتي ايام تعطيلات، پرچم تبليغاتي ايام خاص در سال، پرچم تبليغاتي اعياد و تغيير فصول سال طراحي و اجرا مي شوند. اينگونه پرچم ها در بيشتر كشورها خصوصا در ايام كريسمس و روزهايي كه به مناسبت هاي خاص اختصاص دارند در درب ورودي منازل، فروشگاهها، مدارس و مكان هايي از اين نوع به اهتزاز در مي آيند. حتي در اين كشورها و در اين ايام مردم اين پرچم ها را به عنوان يادگاري به همديگر هديه و به عنوان هداياي تبليغاتي، ميدهند. هدف اساسي آنها علاوه بر گراميداشت اين اعياد و ايام تبليغ و معرفي رويدادهايي است كه در اين روزها اتفاق افتاده، مضاف بر اينكه تزئين و ايجاد محيطي جذاب و شاد از ديگر وظايف آنها مي باشد.

 

پرچم خوب چه ويژگي هايي دارد؟

در وهله اول بايد پارچه خوبي را متناسب به نوع چاپي كه قرار است رويش انجام شود انتخاب كنيم. دوخت خوب پرچم  و پرچم مناسب در كنار جنس و نوع پايه پرچم هم در ماندگاري و شكيل بودن سفارش مهم است. مسائل ديگري چون طراحي پرچم ، خدمات پرچم  و توليد و ساخت پرچم و حتي ارسال پرچم و نصب پرچم تبليغاتي هم مهم هستند. گاهي پرچم بايد براي يك زمان خاص استفاده شود و خوش قولي در تحويل آن يك فاكتور مهم است.

 

توليد و ساخت پرچم

چرا بايد بهار گيفت را انتخاب كنيم؟

به دليل اينكه بهار گيفت سعي دارد هميشه به مخاطبين ضمن احترام مشاوره خوب و ارائه كيفيت خوب همراه با قيمت پرچم ارزان تبليغاتي  و خدمات توليد پرچم ارزان تبليغاتي ارائه دهد.  ما مشاوره خوبي مي دهيم، وقتي تلفن را برميداريم صرفاً براي عقد يك قرارداد و گرفتن فاكتور نيست. ما هميشه اطلاعات خود را در اختيار مشتري مي گذاريم تا آگاهانه انتخاب كند. بارها پيش آمده كه شركتي براي يك كار پرچم سفارش داده كه مناسب نبوده و ما او را آگاه كرده و پيشنهاد پرچم را به او داده ايم كه بهترين بازخورد را براي او داشته باشد. همچنين در تكامل ابزار تبليغ به او مشاوره مي دهيم. مثلاً براي جشنواره اي پرچم سفارش داده اند و ما گفته ايم به بند VIP هم نياز است و آنها استقبال كرده اند و برگزاري موفق تر و حرفه اي تري داشته اند. يا مثلاً براي جشنواره فجر امسال پيشنهاد يك تابلو ۴ و ۶ متري از جنس جير با چاپ برجسته و متالايز داديم كه پذيرفته شد و عكس هاي اين جشنواره تأييد سليقه و پيشنهاد ما است.

 

بارها يك سفارش عادي و معمول را با كمي دست كاري و تزيين به يك كار خاص و ويژه تبديل كرده ايم كه سفارش دهنده شگفت زده شده است. براي همين بهترين شركت ها هميشه روي برند بهار گيفت دست گذاشته اند. ما آتليه طراحي داريم و بارها شده كه لوگو طراحي كرده ايم و از همين رو است كه بسياري از شركت ها بروشور، ست هاي اداري تبليغاتي خود را به ما مي سپارند.

 

ما هر سال طرح ها و ايده هاي جديدي را انجام داده ايم، مثلاً در بخش پايه هاي پرچم كه قبلاً سنگي و فلزي بود ما طرح  Lپرچم و طرح پرچم T  لوكس و سبك را آزمايش كرديم كه بسيار مورد استقبال قرار گرفت و بعد از آن بود كه سايرين هم از آن تقليد كرده و دست به توليدي زيرزميني، شبيه و كم كيفيت تر زدند و ايده انحصاري ما را هم بدنام كردند. بايد براي هر مشتري توضيح دهيم كه اين جنس از ساير اجناس بازار متفاوت است و باكيفيت تر است.

 

توليد انواع پرچم تحويل فوري

بازار كار  پرچم تبليغاتي چگونه است؟

متاسفانه برخي افراد نابلد در اين كار وارد شده اند كه با خام دستي بهره وري تبليغات را پايين آورده و شركت ها را به اهميت تبليغات ظنين كرده اند. حتي خيلي از همكاران امروز، ديروز در پيش ما بوده اند و با شناخت رابطه ها و كارآموختگي نسبي گمان به توانايي كرده و وارد بازار كار شده اند .اي كاش اين كار اتحاديه مشخصي داشت كه كيفيت و حق كپي برداري را مي شد از طريق آن دنبال كرد.

 

از مشكلات توليد پرچم تبليغاتي چند مورد را نام ببريد؟

الان برخي يك دستگاه چاپ پرچم ارزان  خريداري كرده و بدون ثبت رسمي سايت زده و مشغول كار هستند كه همانطور كه پيش تر گفتيم بدون كيفيت بودن كار آنها اثر سويي در كارهاي ما هم مي گذارد. متاسفانه امروز خيلي ها كيفيت را فداي قيمت مي كنند، ديگر خدمات، ايده، طرح، كيفيت و جنس و امثال اين فاكتورها را احتساب نمي كنند.

 

ما هميشه سعي كرده بهترين باشيم و ساير توليداتمان را  با بالاترين كيفيت ممكن عرضه كنيم كه در اين راه تا حدود زيادي هم موفق بوده ايم. فقط گاهي به خواسته خود مشتري و بنا به مقتضيات مالي او مثلاً در نوع پارچه مجبور شده ايم از جنس درجه دويي استفاده كنيم كه البته قبلاً مشتري را از اين تفاوت آگاه كرده و اين انتخاب خود او بوده است. ما هميشه قبل از تيراژ بالا، نمونه هايي از سفارش را مي زنيم و مشتري را به مقايسه دعوت مي كنيم تا آگاهانه دست به انتخاب بزند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.